woensdag 9 december 2015

Granola


Wie mij al een tijdje volgt, kent intussen wel mijn granola-kersttraditie. In het kort: elk jaar geef ik papa granola cadeau. Elk jaar een andere soort. Dit jaar ging ik voor een granola die de naam sneeuwvlokjesgranola wat mij betreft volledig waard is. Bountygranola had ook gekund, want de variant van dit jaar wordt er eentje met kokos en chocoladenoten. Als kleine twist voegde ik er ook nog wat gekonfijte gember en krenten aan toe. Een beetje vanalles dus. Maar hij is lekker, héél lekker. (Niet dat ik er al de helft zelf van op had, nenenee... *blik van een puppy die net een schoen kapot beet en doet alsof hij helemaal van niets weet*)


Wie dus nog geen idee heeft wat vader dit jaar cadeau kan doen, moet misschien wel eens deze sneeuwvlokjesgranola overwegen. 

Weeral een probleem van de baan. Geen dank ;)

Sneeuwvlokjesgranola 


Voor de basis
  • 1 kop boekweit
  • 1 kop havervlokken
  • 1 kop zonnebloempitten
  • 70 ml honing/ ahornsiroop
  • 70 ml kokosolie
  • Snuifje zout
  • Druppel vanille-extract
Voor erbij
  •  ½ kop kokosrasp 
  • 1 kop volkorenrijstpuffs 
  •  een handvol krenten 
  • een handvol (gezouten)chocoladeamandelen
  • een handvol kokosblokjes (vind je hier)
  • eventueel wat stemgember, in kleine stukjes gesneden (niet te veel, want overheerst snel)



  1. Meng in een grote kom alle ingrediënten voor de basis door elkaar. 
  2. Spreid de granenmix dun uit op een grote met bakpapier beklede bakplaat. Bak de granola gedurende 30 minuten op 200°C en roer alles om de 10 minuten even om. De granola hoort op het einde mooi goudgeel te zijn.
  3. Laat de granola volledig afkoelen en roer er alle andere ingrediënten door. 
  4. Verpak je granola in een grote glazen pot en schrijf er een mooi label voor.  

  5. Cadeautip: Je maakt dit cadeau extra speciaal door er een gepersonaliseerde kom bij te geven. Ga aan de slag met een witte ontbijtkom en wat porseleinstiften en laat die creatieve zelf spreken. Garantie op succes! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten